söndag 13 maj 2012

Läsförståelse?

Det känns ju sådär när man läser en bok om läsförståelse, på ca 200 sidor, och inte har en susning om vad boken egentligen vill säga...
Var ligger felet - hos mig eller hos boken?
Eller kanske i vårt möte...


Hur avslöjar man detta för läraren, att boken du så noga valt ut att ingå i kursen och du vill att jag ska läsa, tyckte jag var skit!
Ger det mig ett plus, för att jag kan stå för mina åsikter och kan bilda mig en egen uppfattning, eller ett minus för att jag inte fattat det jag var tänkt att fatta?

2 kommentarer:

Möller sa...

Ha ha välkommen i klubben. En sån bok hade jag i historiekursen. Handlade inte om läsförståelse då, utan nåt jag aldrig riktigt fick nån kläm på. Lämnade in en uppgift och fick betyget D. Så håll god min vet jag. Man kanske har förstått nåt som man inte vet om...

Fru S sa...

Ja, jag höll god min!
Som tur var pratade vi mest om annat :)