fredag 16 april 2010

En dag med mens...

Grrr!
Fredag eftermiddag.
Två trötta barn.
Coop.
Ungar som hänger på vagnen vilket gör den ostyrbar.
Sega tanter med vagnar som tar upp HELA gången.
Trötta barn, vill inte gå.
Ännu fler tanter mitt i vägen.
Ungar som hänger på vagnen.
GLASS = MUTA!
Betala.
Socker och choklad.
Samma tant från affären har ett lååångt samtal precis utanför affären med en ny bekant. Hon tar upp stor plats där också.
Infartsskylten hänger för lågt, skymmer min sikt. Jag smyger fram - en sur gubbe blänger på mig då jag står lite för långt ut.
Svär åt gubben - han går i samma fack som alla sega ivägentanter i affären idag.
Köra hem.
Packa upp!
Vitsippor som slokar, ska i vatten.
Barnen vill ha kläder för att vara ute.
Packa upp varor.
Ur jeansen - i mysbrallorna.
Flyter ihop i sängen, väntar på maken som får göra nachos. Det är han skyldig mig då han var ute på after work igår.

JA, jag har fått den förbannade mensen också!

När är det läggdags för barnen? Jag vill ha mitt glas vin!

Inga kommentarer: