torsdag 12 november 2009

Vaccinera eller ej?

I vår tidning fanns intervjuer med "folk på stan" om huruvida de ska vaccinera sig eller ej. Jag log lite för mig själv när härliga ungdomar förklarade sitt nej.
-Nej, om alla andra vaccinerar sig borde de inte smitta mig.
Smart eller? Men om alla, eller många tänker så - vad händer då?
-Nej, jag lever själv och det finns ingen jag kan bli smittad av. Jag ser det inte som någon stor risk att bli smittad.
Detta konstaterar en servitris/bartender. För på krogen finns ingen smitta då eller?

Ja, folk gör som de vill med vaccinet, men jag tyckte uttalandena inte var så genomtänkta...

1 kommentar:

Martina sa...

Tänk, jag tänkte precis samma sak. Komiskt att du också reflektera över det men det var ju ovanligt korkade kommentarer måste jag säga....